ŠKOLA STŘEDY září, říjen, listopad 2019
13.11.
Ve středu se od půlky rijna po intuitivnich hrách věnujeme dramatizaci příběhů. Je to docela svanda a děti si divadlo oblibily. Začali jsme hrdiny – historickými i pohadkovými. Janem Husem, Johankou z Arku, zkušili jsme Dlouhého, Širokého a Bystrozrakého. Minulou středu jsme si zahráli divadlo o Šípkové Karkulce od pěti slonů pro pět kluků ze Zahrady od Karla Čapka.
A neboť každý si někdy chce zahrát hlavního hrdinu či hrdinku nebo i antihrdinu, v některých divadlech jsme si role střídali.
Debatovali jsme o tom, že stridani roli ma tu výhodu, že si každy zkuši různé polohy a zároveň, jestli chceme nacvičit něco ukázatelného, je třeba, aby kazdy svou roli vzal od začatku do konce a se vším všudy.
Hlasovali jsme minulou středu 13.11. z několika navrhovanývh mozností taky o tom, který z příběhů zahrajeme na besídce. s tim ze priště rozhodneme, kdo bude mit kterou roli. Zatim je nerozhodně Jan Hus – toho jsme si podle historicke skutecnosti vybájili – máme Jana, věricí, víno, Zikmunda, Papeže, zalářníka, lupiče, biřice a několik koňů. A mělo to krásný náboj.
Druhý návrh je Vánočni koleda od Dickense, kterou navrhl letos Vláďa. Prosime všechny at se na to podivaji nebo si priběh prečtou, abychom mohli lepe rozhodnout.
Vánoční koledu jsme minule zkoušeli, byla to taky docela legrace a mohli bychom to propojit s něcím hudebnim. už nám tam vykrystalizovalo „Nejsi dobrej pro byznys“ a nějaka anglická koleda, můzem zapojit i španělskou.
O poledni pauze přišel nás taky inspirovat a podpořit Beátčin táta Radek a hráli jsme spolu mimo jiné divadelni cvičení – vytvaření příběhu po větách. Taky nám Radek poradil námět pastýřské vanoční hry, kterou bychom mohli do kterehokoli pribéhu prolnout Tož mame se na co těšit 🙂
středa 4.9.
Ondřej Nesměrák, Petra Brandalíková – za Katku Kotkovou
Sešlo se nás 12 z toho 3 prvňáčci Šimon, Kašpar a Linda úplně poprvé ve škole. Bylo krásně a tak jsme zůstali celé dopoledne – 1.a 2. blok venku.
1. blok – Přišli jsme na malé dřevěné hřiště u potůčku, kde jsme si připomněli jména a hráli seznamovací hry na pozornost s házením míčku a oblíbenou hru na upíra. Po svačině jsme si připoměli pravidla a začali jsme mluvit o ctnostech a bytí ve svém středu.
2. blok – seřazovací hry podle věku, podle velikosti, kde se děti samy musí dohodnout jak postupovat. A na víc docela fyzickou hru na mrazíka. Dopoledne jsme ukončili “ kruhem slávy” – který byl docela zábavný, ale ne pro všechny uplně příjemný. Jeden totiž stojí uprostřed a musí snést ovace od ostatních, kteří mu pár sekund bujaře aplaudují 🙂
Po obědě ve 3. bloku jsme z provázku mezi sebou vytvořili sít a tím jsme zjistili spoustu zajímavých věcí – např.to, že jsme všichni se všemi neustále propojeni ( I když tam provázek není )že se ovlivnujeme navzájem a všichni máme v síti své místo. U rozplétání Kašpar prohlásil krásnou větu – Provázek nás sám učí jak se chovat, kudy jít – a to se všem moc líbilo. Naše vztahy nás učí.
Poslední hra byla o práci s chybou, kdy jsme posílali signály po kruhu a když jej někdo spletl zajásal a na oslavu objehl radostně kolečko a jeho “chyba” byla přijata do hry jako další, nový signál.
Na závěr jsme si udělali reflexi v kruhu, která bude zařazena na závěr každé středy.
Petra